Työt ovat nyt valmiit ja niitä on katsottu. Harjoituksissa näytettiin loistavia powerpoint esityksiä joiden rinnalla omani oli hyvin kalpea. Minimalistisuuteni oli kuitenkin tietoinen valinta. Eteenkin esityksen kohdalla jossa oli käytetty paljon valokuvia mieleeni tuli, että olisin voinut käyttää työssäni omia valokuvia koska osaan valokuvata. Toisaalta lähdin tekemään työtä tietystä kulmasta eivätkä valokuvat olisi siihen sopineet.

Mutta aiheeseen. Hyvyys. Koska absoluuttista hyvyyden mittaria ei ole asiassa joka mitataan tunteella, on tarkasteltava mediaesityksen tavoitetta ja sen saavuttamista oikealla kohderyhmällä. Jos kohteena on lapset käytetään kivoja värejä ja ääniä. Vanhoille ihmisille täytyy olla jotain samaistumiskohtaa eikä käyttää MTV:n visuaalista tyyliä. Tärkeintä on herättää katsojan huomio ja saada katsojassa aikaan haluttu tunnevastine. Tai jos tarkoitus on vain informoida, voidaan tiettyjä tunnetiloja käyttää hyväksi jotta viesti menisi paremmin perille.

Mitään yleispätevää neuvoa ei siis ole mikä on hyvä. Hyviä piirteitä kyllä on. Työssä on hyvä olla jatkuva tyyli koko työn lävitse ellei ideana ole juuri tyylin muuttuminen. Vaihtamalla fonttia, väritystä, asettelua tms. muuta piirrettä kesken esityksen voi esityksen katsojan mielenkiinto siirtyä esityksen sisällöstä sen muotoseikkoihin, jolloin esitys palvelee huonosti. Esityksessä on hyvä olla myös sopiva rytmitys jolloin esitys ei etene liian hitaasti taikka liian nopeasti. Myöskin sisällön tulee ja toiminnallisuuden on hyvä olla tasapainossa.